Sposób składania zamówień i zasady dostawy
- Zamówienia są składane w formie pisemnej, faxem lub e-mailem.
- Zamówienie powinno dokładnie określać: asortyment, ilość towaru, jednostkę miary, termin, miejsce i warunki dostawy (określenie, czy jest to odbiór transportem własnym, czy dostawa transportem Metpolu), nazwę (w tym formę prawną) i adres Zamawiającego oraz Płatnika; zamówienie powinno również zawierać pieczątkę firmową i imienną oraz podpis osoby upoważnionej do działania w imieniu Zamawiającego.
- W przypadku gdy adres dostawy jest inny niż adres siedziby Zamawiającego należy podać dodatkowo dane osoby upoważnionej do odbioru towaru wraz z numerem telefonu oraz przedłożyć upoważnienie do odebrania towaru w imieniu Zamawiającego wystawione na tę osobę.
- Zamówienie powinno zostać złożone nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym terminem dostawy.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji oraz terminu dostawy nastąpi niezwłocznie, nie później niż w następnym dniu roboczym. Jeżeli termin dostawy podany przez Zamawiającego nie jest możliwy do zrealizowania, zostanie uzgodniony najbliższy możliwy termin.
- Po otrzymaniu potwierdzenia realizacji dostawy Zamawiający może wprowadzić zmiany (pod warunkiem, iż będą możliwe do realizacji i nie będą istotnie zmieniały złożonego zamówienia), wyłącznie w formie pisemnej i nie później niż do godz.12.00 następnego dnia roboczego. Późniejsze wprowadzanie zmian może spowodować przedłużenie terminu realizacji zamówienia.
- Realizacja zamówienia następuje według cen obowiązujących w ofercie Metpolu w dniu potwierdzenia realizacji zamówienia.
- W przypadku gdy Zamawiający zalega z płatnościami bądź też przekroczył swój limit kredytowy, realizacja zamówienia zostaje wstrzymana, a Zamawiający jest powiadamiany przez pracownika Metpolu.
- Dla zwiększenia dostępności wyrobów produkowanych przez Metpol Zamawiający mają możliwość zaopatrywania się w następujących miastach: Ełk, Gdańsk, Kraków, Łódź, Poznań, Bytom, Warszawa, Wrocław, natomiast bezpośrednio z zakładu produkcyjnego w Suchym Lesie możliwa jest tylko realizacja zamówień pełnotirowych – dwudziestoczterotonowych.
- Z chwilą wydania towaru przez Metpol na Zamawiającego przechodzą korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia.
- Zamawiający zobowiązany jest starannie zbadać zawartość zamówienia w momencie wydania towaru i potwierdzić jego odbiór na dokumencie WZ wystawionym przez Metpol. Zamawiający powinien ustalić przy odbiorze ewentualne braki lub uszkodzenia towaru. O stwierdzonych brakach lub uszkodzeniach towaru Zamawiający powinien powiadomić Metpol niezwłocznie, czyli w dniu dostawy, nie później jednak niż w ciągu 3 najbliższych dni roboczych.
- W przypadku braków lub uszkodzeń towaru powstałych w trakcie transportu dokonywanego na koszt i ryzyko Metpolu, Zamawiający powinien przy odbiorze przesyłki sporządzić protokół szkodowy lub dokonać adnotacji na dokumencie WZ, w przeciwnym razie utraci on roszczenia odszkodowawcze względem przewoźnika lub Metpolu.
- Stosownie do postanowień punktu 10 powyżej Metpol nie odpowiada za szkody lub braki powstałe podczas transportu dokonywanego na koszt i ryzyko Zamawiającego. Wszelkie roszczenia z tego tytułu są wyraźnie wyłączone.
Jakość oferowanych wyrobów
- Metpol zapewnia użycie do produkcji surowców o jakości blach zgodnej z wymaganiami europejskich norm dla budownictwa, a szczególnie stosowanie:
a) blach stalowych ocynkowanych zgodnych z normą PN-EN 10143, PN-EN 10346,
b) blach aluminiowych zgodnych z norma PN-EN 485-1; -2; -4,
c) wysokoudarowego PVC,
d) siatki z włókna szklanego. - Potwierdzeniem jakości blach jest atest jakości otrzymywany przez Metpol od producenta blachy.
- Wyroby produkowane przez Metpol są zgodne z europejskimi normami i aprobatami technicznymi:
a) PN-EN 13964 dla okuć i kształtowników do sufitów podwieszanych z płyt gipsowo-kartonowych i płyt z włókien mineralnych Thermatex,
b) PN-EN 14195 dla kształtowników do stalowych rusztów ścian działowych z płyt gipsowo-kartonowych,
c) AT-15-8246 dla kształtowników cienkościennych z blachy stalowej ocynkowanej do wykonywania ścian działowych z płyt gipsowo-kartonowych,
d) PN-EN 13658-1 dla listew wykończeniowych cokołowych, oporowych i dylatacyjnych oraz narożników i listew podtynkowych. - Metpol udziela 6-miesięcznej gwarancji (liczonej od dnia wydania towaru) na swoje wyroby; przepisy Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi zostają wyłączone.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń związanych ze złym przechowywaniem towaru przez Zamawiającego oraz uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie przechowywania towaru przez Zamawiającego. Towary powinny być przechowywane przez Zamawiającego w pomieszczeniach suchych i przewiewnych oraz powinny być zabezpieczone przed bezpośrednim wpływem czynników atmosferycznych. Skład oraz chemiczne i fizyczne własności tynków i zapraw używanych w konkretnych warunkach, a także sposób ich przechowywania są poza kontrolą i wpływem Metpolu, dlatego nie jest udzielona gwarancja na odporność towarów Metpol na korozję.
- Informacje dotyczące zastosowania wyrobów Metpol dostępne są w katalogu oraz na stronie www.metpol.pl.
- Wyroby oferowane przez Metpol są oznakowane następująco:
a) Profile do sufitów i ścian gipsowo-kartonowych mają nadruk: nazwa firmy, nazwa wyrobu, nr krajowej deklaracji zgodności oraz nr normy, oznaczenie kontrolera jakości. Pakowane są w paczki przy pomocy taśmy stalowej lub z tworzywa sztucznego, na paczce znajduje się etykieta, która zawiera: logo firmy, adres, nazwę wyrobu, ilość w opakowaniu, nr deklaracji zgodności oraz nr normy.
b) Wieszaki i inne akcesoria do suchej zabudowy pakowane są w kartony oznaczone etykietą z następującymi danymi: logo firmy, nazwa wyrobu, ilość w opakowaniu, nr krajowej deklaracji zgodności, nr normy oraz nr kontrolera jakości, data produkcji; na wyrobach znajduje się znak „mp”.
c) Narożniki i listwy pakowane są w papier lub folię i zabezpieczone są taśmą jednostronnie klejącą, na paczce znajduje się etykieta, która zawiera logo firmy, nazwę wyrobu, ilość w opakowaniu, nr krajowej deklaracji zgodności, nr normy oraz nr kontrolera jakości.
d) Narożniki aluminiowe z siatką pakowane są w kartony lub paczki oznaczone etykietą z następującymi danymi: logo firmy, nazwa wyrobu, ilość w opakowaniu, nr krajowej deklaracji zgodności, nr normy oraz nr kontrolera jakości. - Metpol wystawia krajową deklarację zgodności, w której oświadcza zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 roku (Dz.U. nr 198 poz. 2041 z późn. zm.), że dany wyrób wyprodukowany przez Metpol jest zgodny ze specyfikacją techniczną. Krajowe deklaracje zgodności na dany wyrób są przechowywane przez Metpol. Nr i data krajowej deklaracji zgodności sa umieszczane na dokumencie handlowym – fakturze oraz na opakowaniu zbiorczym danego wyrobu.
Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje mogą dotyczyć następujących niezgodności: jakości towaru niespełniającej wymogów określonych europejskimi normamii aprobatami technicznymi, różnic wynikających z ilości towaru wskazanej na fakturze i dokumencie WZ oraz faktycznie dostarczonej, różnic co do rodzaju towaru wskazanego na fakturze i dokumencie WZ, a faktycznie dostarczonego oraz stanu opakowań.
- Zamawiający ma obowiązek potwierdzenia dostawy oraz sprawdzenia jej niezwłocznie po otrzymaniu towaru. Wszelkie uszkodzenia oraz braki należy udokumentować w postaci protokołu lub na dokumencie WZ. Metpol nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i braki powstałe podczas rozładunku, podczas transportu dokonywanego na koszt i ryzyko Zamawiającego oraz wadliwego składowania towaru u Odbiorcy towaru.
- Reklamacje ilościowe i uszkodzenia w transporcie, gdy towar dostarczany jest przez Metpol, muszą być zgłoszone niezwłocznie, czyli w dniu dostawy, nie później jednak niż w ciągu 3 najbliższych dni roboczych. Reklamacje kierować należy do siedziby Metpolu w Suchym Lesie lub do danego oddziału w zależności od miejsca realizacji zamówienia, w formie pisemnej z załączoną dokumentacją oraz etykietą reklamowanej partii. Reklamacje będą rozpatrywane
w terminie nie dłuższym niż 21 dni roboczych od daty doręczenia reklamacji do Metpolu. W przypadku uznania reklamacji za zasadną uzupełnienie brakującej ilości lub wymiana uszkodzonego towaru nastąpi przy najbliższej dostawie. - Reklamacje jakościowe powinny być zgłoszone niezwłocznie, czyli w dniu dostawy, nie później jednak niż w ciągu 3 najbliższych dni roboczych bezpośrednio do siedziby Metpolu. Zamawiający jest zobowiązany do zabezpieczenia reklamowanego towaru oraz całej dokumentacji dotyczącej sprzedaży razem z etykietą wyrobu, a także do pozostawienia do dyspozycji Metpolu reklamowanej partii przez okres 7 dni roboczych od momentu zgłoszenia reklamacji. Zamawiający zobowiązany jest też do umożliwienia przedstawicielowi Metpolu przeprowadzenia kontroli i pobrania próbek. Metpol będzie rozpatrywał reklamacje jakościowe w terminie nie dłuższym niż 21 dni od chwili doręczenia reklamacji do Metpolu.
- Metpol nie ponosi odpowiedzialności z jakiegokolwiek tytułu za uszkodzenia spowodowane przez Zamawiającego lub osoby trzecie oraz błędy projektowe i wykonawcze osób trzecich.
Inne postanowienia
- „Ogólne warunki sprzedaży” znajdują zastosowanie wyłącznie w umowach zawieranych z przedsiębiorcami w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.
- W umowach zawieranych z konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego znajdują zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141. poz. 1176. 43 z późn. zm.)
- Wszelkie dane osobowe przetwarzane przez Metpol są zabezpieczone według zasad i reguł postępowania określonych w Polityce Bezpieczeństwa Metpol sp. z o.o., sformułowanej w oparciu o ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych.
- W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami o statusie konsumenta (przez którego rozumie się osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), Strony wyłączają rękojmię określoną w szczególności w przepisach Kodeksu cywilnego i ustawie o prawach konsumenta.
- Wszelkie spory związane ze sprzedażą towarów przez Metpol strony zobowiązują się rozwiązywać polubownie, a w przypadku braku porozumienia poddać sprawę pod rozstrzygnięcie właściwych rzeczowo sądów powszechnych w Poznaniu jako wyłącznie właściwych.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszych warunków jest nieważne lub nieskuteczne, nie będzie miało to wpływu na ważność i skuteczność jakichkolwiek innych postanowień niniejszych warunków.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych warunkach stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego, z wyłączeniem Konwencji o Międzynarodowej Sprzedaży Towarów.